اسپیس فریم چیست؟ راهنمای کامل

اسپیس فریم چیست؟ راهنمای کامل

اسپیس فریم (space frame) یا داربست نمایشگاهی در دسته تجهیزات و سازه‌های نمایشگاهی قرار دارد و به فرم‌‎های هندسی منظمی که به طور متحد در کنار هم قرار دارند گفته می‌شود که علاوه بر دادن جلوه‌ای زیبا به غرفه، با تقسیم نیرویی که توسط وزن سازه وارد شده، موجب استحکام آن‌ها نیز می‌شود. با اسپیس فریم نمایشگاهی می‌توان غرفه‌های متنوع و زیبایی را بنا کرد. در این مقاله از آریابست با ما همراه باشید تا با راهنمای کامل معرفی اسپیس‌فریم آشنا شوید.

برای مطالعه مقاله «فولاد چیست؟» کلیک کنید.

معرفی اسپیس فریم

اسپیس فریم در معنای لغوی به معنی سازه فضایی بوده که این اسم به دلیل فرم آن تعیین شده است. امروزه افراد زیادی از سودجویان با عرضه‌ی انواع اسپیس‌فریم تقلبی و بی‌کیفیت قصد فریب خریداران را دارند؛ بنابراین حتماً برای خرید این نوع داربست و انواع بست داربست به مرکز خرید اسپیس فریم معتبر اینترنتی مانند اسپیس فریم دیجی‌کالا و یا فروشگاه‌های معتبر اینترنتی و حضوری دیگر مراجعه نمایید. برای مشاهده شکل ظاهری این سازه به عکس اسپیس فریم ارائه شده در این مقاله دقت نمایید.

مزایای استفاده از اسپیس فریم در طراحی غرفه‌ها و دیگر سازه‌ها به شرح زیر است:

  • تنوع کاربری بالا
  • اجاره مقرون‌به‌صرفه این نوع سازه
  • امکان استفاده از تأسیسات مختلف
  • امکان بهره‌‎مندی در تمامی شرایط آب‌ و هوایی
  • حمل‌ و نقل راحت‌تر بدون هدر رفت وقت
  • امکانات ویژه برای نورپردازی غرفه نمایشگاهی
  • ایمنی بالا
  • خلق سازه‌های زیبا و غرفه نمایشگاهی با استفاده از اسپیس‌فریم
  • امکان عبور امکانات برقی حرارتی و…
  • سرعت بالای تولید و اجرای اسپیس‌فریم
  • بارگیری، حمل‌ و نقل، نصب و بازکردن آسان سازه اسپیس‌فریم
  • وزن کم
انواع اسپیس فرم

انواع اسپیس فریم

اولین تفاوت بین انواع اسپیس‌ها به تعداد رکاب‌های موجود در آن‌ها بر می‌گردد. هر چه تعداد رکاب‌های اسپیس بیشتر باشد، مقاومت آن نیز بیشتر خواهد بود. به‌ صورت کلی اسپیس‌ها دو نوع دارند که عبارت‌اند از انواع صاف و انواع منحنی که هر کدام از آن‌ها به‌صورت کم‌رکاب و پررکاب در بازار موجود هستند.

دقت کنید که اگر فاصله بین رکاب‌ها کمتر باشد، مقاومت اسپیس‌فریم بیشتر خواهد بود.

از رکاب‌های نوع منحنی برای طراحی طاق‌نصرت‌ها و طراحی‌های خاص و زیبا بیشتر استفاده می‌شود، زیرا از ظرافت بیشتری برخوردار هستند. نصب و قیمت این نوع اسپیس‌ها نسبت به نوع صاف بیشتر است.

اسپیس فریم فروشگاهی

داربست نمایشگاهی بیشتر برای بر پا کردن غرفه و نمایشگاه در مکان‌های باز استفاده می‌شوند. همچنین در بین انواع داربست از این نوع برای ایجاد قاب بنرهای درون‌ شهری یا تبلیغاتی استفاده می‌شود. اسپیس‌فریم نمایشگاهی نوعی داربست نمایشگاهی است که علاوه بر استحکام و مقاومت بالا، زیبایی خاصی نیز دارد.

امروزه غرفه‌های تبلیغاتی زیادی در سرتاسر ایران و جهان برگزار می‌شوند که به پیشرفت کسب‌ و کارهای مختلف کمک زیادی نموده‌اند. استفاده از اسپیس فروشگاهی و  تبلیغاتی نیز این فرصت را می‌دهد تا امکان ایجاد غرفه‌های شیک که نظر هر شخصی را به خود جلب نمایند را داشته باشند.

برای مطالعه مقاله «چدن نشکن یا داکتیل چیست؟» کلیک کنید.

اسپیس فریم در معماری

با این که از انواع اسپیس‌فریم بیشتر در برپایی غرفه‌های تبلیغاتی و فروشگاهی استفاده می‌شود، اما با این‌ حال شاهد استفاده از آن برای طراحی‌های مختلف در دیگر سازه‌ها توسط معماران خبره امروزی هستیم.

خرید اسپیس فریم

اگر چه اکثر افراد به فکر اجاره اسپیس‌فریم هستند، اما اگر غرفه و سازه مد نظر شما به مدت طولانی بر پا می‌شود، بهتر است که برای خرید اسپیس فریم اقدام نمایید. زیرا در این موارد هزینه‌ای که صرف اجاره این سازه می‌شود تقریباً با هزینه خرید آن برابری خواهد کرد. در هنگام خرید اسپیس‌فریم از راهنمای خرید داربست کمک بگیرید و بهترین خرید را تجربه نمایید.

همچنین برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود می‌توانید از اسپیس‌فریم دست‌دوم نیز استفاده نمایید.

قیمت اسپیس‌فریم

قیمت اسپیس‌فریم بر اساس نوع آن و سایز و اندازه‌ی مد نظر شما متفاوت است که برای اطلاع از قیمت دقیق آن باید ابتدا نوع مد نظر خود را مشخص نموده و سپس در سایت جستجو کنید. انواع مختلف اسپیس‌فریم دیجی کالا و دیگر سایت‌های فروش داربست، این محصولات را همراه با ابزارهای مورد نیاز برای نصب به فروش می‌رسانند. البته اگر محصولی ابزار مورد نیاز را به همراه نداشت، توصیه ما این است حتما ابزارهای ضروری برای نصب این سازه را هنگام خرید اسپیس‌فریم، سفارش دهید تا دچار مشکل نشوید.

فاکتورهای مؤثر در قیمت اسپیس‌فریم به شرح زیر است:

  • سازه اسپیس به‌ کار رفته
  • مواد­ اولیه مورد استفاده
  • ارائه خدمات مختلف نصب
  • نوع پوشش به‌ کار رفته در تهیه این فریم
  • متراژ درخواستی
آموزش نصب اسپیس فریم

آموزش نصب اسپیس فریم

برای نصب اسپیس‌فریم‌ها باید از بست اسپیس استفاده کرد تا علاوه بر زیبایی سازه، استحکام آن نیز بیشتر باشد. برای نصب اسپیس‌فریم‌ها به نکات زیر دقت نمایید.

  • داربست فروشگاهی را توسط بست‌های مربوطه، با دقت به یکدیگر متصل کنید. در اتصالات داربست باید از انواع بست داربست محکم و پیچ‌های قوی استفاده کرد.
  • از طناب‌های سیمی، پلاستیکی یا کنفی استفاده کنید تا امنیت اسپیس‌فریم افزایش پیدا کند. در این صورت در هنگام وزیدن بادهای شدید از استحکام سازه خود اطمینان خواهید داشت.

جمع‌بندی

اسپیس‌فریم یکی از انواع داربست محسوب می‌شود که به دلیل داشتن ظاهری هندسی وزن خود را به نقاط مختلف زمین وارد می‌سازند و این امر موجب افزایش استحکام آن می‌شود. از اسپیس فریم برای ساخت انواع غرفه‌ها، سازه‌ها، بنرها و حتی استیج نیز می‌توان استفاده کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× پیام در واتساپ