داربست دست دوم

داربست دست دوم

خرید داربست در ابتدای آغاز پروژه‌های ساختمانی یک سرمایه‌گذاری ایده‌آل به‌شمار می‌آید. از آنجایی که میزان بودجه اختصاص داده شده به پروژه‌های ساختمانی روزبه‌روز در حال کمتر شدن است، سازندگان و پیمانکاران همیشه به دنبال فرصت‌هایی برای کاهش هزینه‌های مربوط به ساخت‌وساز و مدیریت هزینه‌ها هستند. از این رو، امروزه خرید داربست دست دوم به مساله‌ای تبدیل شده است که بیشتر افراد در صنعت ساخت‌وساز به آن فکر می‌کنند.

بازار آهن شاداباد

معرفي كامل بازار آهن شاداباد همراه نقشه

خرید داربست دست دوم برای ساخت‌وساز

با محدودیت‌های بودجه در ساخت‌وسازهای امروزی، خرید داربست جدید ممکن است برای برخی گزینه مناسبی نباشد، از این رو خرید داربست دست دوم مساله‌ای است که ذهن بسیاری از فعالان در زمینه ساخت‌وساز را درگیر کرده است. گاهی خرید داربست بازسازی شده یا دست دوم به نفع بسیاری از مشاغل مربوطه می‌باشد و به آن‌ها تا حد زیادی در کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز کمک می‌کند. اما ممکن است بهترین انتخاب نباشد، زیرا این کار در کنار مزایای جزئی، معایب و ریسک‌های بسیار زیادی دارد. در این مطلب با این مشکلات بیشتر آشنا می‌شویم.

خرید داربست دست دوم
داربست دست دوم برای ساخت و ساز

از كجا داربست بخريم؟

راهنماي خريد داربست در شهر شما

مزایا و معایب داربست دست دوم

امروزه استفاده از داربست دست دوم صنعت ساخت‌وساز بسیار رایج است. بسیاری از سازندگان این کار را یک اقدام موثر در کاهش هزینه‌های مربوط به پروژه‌های در دست ساخت می‌دانند. از این رو مزایای استفاده از این تجهیزات دست دوم عبارت‌اند از:

  • ارزان‌تر است: به طور کلی در تمامی موارد، خرید ابزار دست دوم، ارزان‌تر از ابزار نو است. این امر در مورد داربست‌های دست دوم نیز صدق می‌کند. به این دلیل که شما آن را پس از مستهلک شدن خریداری می‌کنید.
  • برای استفاده کوتاه‌مدت مقرون‌به‌صرفه است: اگر به دنبال نصب داربست برای مدت طولانی نیستید،  سرمایه‌گذاری نکردن بر روی داربست‌های نو، می‌تواند کار عاقلانه‌ای باشد. تا پس از پایان پروژه، به‌راحتی داربست‌های دست دوم را دور بیندازید.
داربست دست دوم یا داربست نو
ویژگی های خوب و بد خرید داربست دست دوم

باید توجه داشته باشید که استفاده از داربست‌های استفاده شده و دست دوم، علاوه بر مزایای اشاره شده، معایبی نیز به همراه دارد که فعالان در صنعت ساخت‌وساز باید آن‌ها را در نظر بگیرند.  از جمله این معایب عبارت‌اند از:

  • خرید کالای مستهلک شده: جنبه منفی خرید داربست دست دوم این واقعیت است که تجهیزاتی که می‌خرید ممکن است به‌شدت فرسوده باشد. ممکن است قبل از خرید شما مدت زیادی از آن استفاده شده باشد. به این ترتیب، انتظار نداشته باشید که پس از پایان پروژه خود بتوانید آن را مجددا در بازار بفروشید.
  • ممکن است از آن‌ها به‌درستی استفاده نشده باشد: شما هرگز نمی‌توانید مطمئن باشید که مالک قبلی چگونه از این داربست استفاده کرده است؟ و اینکه آیا از این تجهیزات به روش مناسب نگهداری کرده است یا خیر؟

ریسک‌های مربوط به خرید داربست دست دوم

خرید یک داربست دست دوم یکی از روش‌های کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز است. سازندگان می‌توانند داربست‌های استفاده شده و دست دوم را از پلتفرم‌هایی مانند دیوار و شیپور خریداری کنند. اما باید توجه داشته باشند که این کار ریسک‌های بسیار زیاد و خطرناکی دارد که ممکن است پروژه را با مشکلاتی مواجه کند. در ادامه به ریسک‌ها و خطرات خرید داربست دست دوم از پلتفرم‌هایی معروف ایرانی مانند دیوار و شیپور آشنا می‌شویم.

ریسک خرید داربست دست دوم
داربست دست دوم برای پروژه های بزرگ تایید نمی شود

اجاره داربست

راهنماي اجاره داربست، بايد ها و نبايد ها

هیچ ضمانتی در کار نیست

در صورت بروز مشکل در برخی از قطعات مانند بست داربست یا عملکرد داربست دست دوم، نمی‌توانید به دنبال فروشنده بروید و از او طلب خسارت یا درخواست رفع مشکل کنید. این به این دلیل است که فروش دست دوم به این صورت است که شما ابزار را همان‌طور که می‌بینید خریداری می‌کنید. تقریبا در بیشتر مواقع، شما از نقص‌های پنهان این داربست‌ها بی‌خبر هستید. این در حالی است که شما می‌توانید با خرید داربست از سایت ما، خریدی امن به همراه ضمانت کامل از جانب سایت آریا بست داشته باشید.

طول عمر این تجهیزات کوتاه است

اگر داربستی می‌خرید که می‌خواهید آن را به مشتریان اجاره دهید یا به در پروژه‌های متعدد برای تجارت خود از آن استفاده کنید، خرید داربست دست دوم گزینه مناسبی نیست. از آنجایی که این تجهیزات قبلا استفاده شده‌اند، مدت‌زمان کمتری می‌توانید از آن‌ها برای پروژه‌های خود استفاده کنید ايمني داربست پايين خواهد بود. انتظار نداشته باشید که کارکرد آن‌ها به اندازه داربست جدید و با همان کیفیت باشد.

داربست نو و داربست دست دوم
دابست نو یا داربست دست دوم، انتخاب شما کدام است؟

تفاوت داربست و کفراژ چیست؟

روشی غیر اقتصادی است

اگر قصد دارید از داربست برای مدت طولانی استفاده کنید، بهتر است بر روی خرید داربست های نو سرمایه گذاری کنید. از آنجایی که داربست های دست دوم طول عمر کمتری دارند، ممکن است مجبور شوید در طول مدت ساخت و ساز، دو یا سه دفعه داربست خریداری کنید که برابر با طول عمر یک داربست جدید است. که به عبارتی خرید داربست جدید، در نهایت برای شما اقتصادی تر خواهد بود. از این رو برای خرید داربست ارزان و باکیفیت از سایت معتبر آریا بست، میتوانید به لیست قیمت لوله داربست و همچنین قیمت بست داربست مراجه کنید و خریدی امن را تجربه کنید.

خرید داربست نو به‌جای داربست دست دوم

خرید داربست نو بجای دست دوم
خرید داربست نو بجای داربست دست دوم

گاهی اوقات سازندگان و پیمانکارانی که پروژه‌های ساخت‌وساز زیادی را برعهده دارند، مجبور می‌شوند تا برای تضمین ایمنی و تجهیز کردن کسب‌وکار خود داربست بخرند. اگرچه در این صنعت اجاره داربست از شرکت‌های معتبر نیز امکان‌پذیر است، اما به دلیل مزایای بیشتر خرید داربست، بسیاری از سازندگان ترجیح می‌دهند به طور مستقیم این تجهیزات را خریداری کنند. اما با وجود بودجه‌های کم در ساخت‌وساز، خرید داربست دست دوم بسیار رایج شده است.

ما به شما این کار را توصیه نمی‌کنیم، زیرا این تجهیزات استفاده شده معایب و ریسک‌های زیادی دارند از جمله اینکه، فاقد ضمانت هستند، طول عمر کوتاهی دارند و نیز روشی غیر اقتصادی برای استفاده طولانی مدت به‌شمار می‌آیند. توصیه ما به شما خرید داربست نو از شركت داربست فلزي آریا بست است که سایتی معتبر در زمینه فروش انواع داربست و لوازم آن ازجمله لوله، پیچ و مهره بست داربست است.

3 نظر

  • اجاره داربست برای پیمانکاران با پروژه‌های دائمی گزینه مناسبی نیست و بهتره که داربست خریداری بشه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× پیام در واتساپ