از کجا داربست بخریم؟ راهنمای خرید داربست

از کجا داربست بخریم؟ راهنمای خرید داربست

داربست بخشی جدایی ناپذیر از صنعت ساخت و ساز است و افراد حرفه‌ای در این بخش معمولا داربست مورد استفاده خود را خریداری می‌کنند. به ندرت پیش می‌آید که یک شرکت تمام داربست خود را اجاره کند؛ زیرا ممکن است گران تمام شود و غیرقابل اعتماد باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، قبل از خرید، باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را برای خرید آنلاین داربست و همچنین خرید حضوری داربست راهنمایی کنیم و بررسی کنیم که آیا خرید داربست دست دوم و یا اجاره داربست می‌تواند انتخاب درستی باشد یا خیر. پس در ادامه با راهنمای خرید داربست همراه باشید.

راهنمای خرید داربست

خرید داربست نکات و اصولی دارد که با اطلاع از آن‌ها می‌توانید بهترین نتیجه را از خرید خود بگیرید. اول از همه، برای انتخاب مناسب‌ترین مدل باید کاربرد داربست برای فعالیت خود را در نظر داشته باشید. متناسب با مورد استفاده شما از داربست، قطعات مختلفی باید خرید کنید و همچنین قیمت آن‌ها نیز متفاوت است. مثلا اگر شما برای پرو‌ژه‌ای به خرید لوله داربست 6 متری نیاز داشته باشید طبیعتا باید هزینه متفاوتی نسبت به مدل 10 متری آن پرداخت کنید.داربست سفارشی گزینه دیگری است که افراد کاملا حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. این افراد با توجه به مورد استفاده و گسترگی داربستی که قصد دارند بنا کنند وزن و اندازه خاصی از آن را سفارش می‌دهند.

داربست سفارش دهید

اولین کاری که برای سفارش داربست باید انجام دهید این است که حداکثر ارتفاع کاری مورد نیاز خود را تعیین کنید. داربست‌هایی با اندازه‌های مختلف وجود دارد، از کوچک‌ترین آنها که معمولاً برای رنگ‌آمیزی دیوارهای با ارتفاع متوسط استفاده می‌شود تا برج‌های متحرک که برای کار در ساختمان‌های بزرگ و برای ارتفاعات قابل توجه استفاده می‌شوند. در بازار، تعدادی بالابر داربستی مناسب نیز وجود دارد که برای نصب و رسیدن به ارتفاعات بالاتر طراحی شده‌اند. بالابر ها یک انتخاب عالی به خصوص برای کسانی هستند که نیاز به کار در ارتفاعات مختلف دارند، اما نمی‌خواهند یک دکل دسترسی سیار بخرند یا اجاره کنند که مطمئناً دست و پا گیرتر و قطعاً گران‌تر است.

بررسی زمین پروژه

قبل از سفارش باید زمینی که داربست برای انجام کار روی آن قرار می‌گیرد را به دقت بررسی کنید. اگر سطح صافی مانند بتن در دسترس داشته باشید که بخواهید داربست فلزی را روی آن بنا کنید، خیال‌تان کاملا آسوده باشد. تمام داربست‌ها مجهز به پایه‌های ضدلغزش بسیار مقاوم هستند که کاملاً روی زمین ثابت می‌شوند. از طرف دیگر، اگر زمین ناهموار است، باید خود را به دستگاه های تسطیح مجهز کنید و از سازگاری آنها با مدل داربست شما اطمینان حاصل کنید. از این دستگاه‌ها برای تثبیت تکیه‌گاهی حتی روی خاک یا شن استفاده می‌شود و کار را ایمن می‌کند.

جنس لوازم

مورد دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد جنس لوازم داربست است. اگر در محیطی امن و کم خطر کار می‌کنید، بهتر است داربست فلزی را انتخاب کنید. داربست‌های آهنی و فولادی نیز در بازار وجود دارد که در برابر ضربه‌ها بسیار خوب مقاومت می‌کنند، اما در برابر زنگ‌زدگی مقاومت کمتری دارند. این داربست‌ها مخصوصاً زمانی که مجبور به انجام کارهای بزرگ در کارگاه‌های ساختمانی هستند انتخاب می‌‌شوند.

نگهداری

آخرین عاملی که در انتخاب داربست باید در نظر گرفته شود، نیازهای ذخیره سازی و حمل و نقل است. اگر وسیله‌ای برای جابجایی آن ندارید یا فضایی برای محافظت از آن ندارید، قطعه با مشکل مواجه خواهید شد.

استاندارد

وجود گواهینامه‌های ایمنی و استاندارد نیز بسیار مهم است. اگر آنها در برگه اطلاعات فنی گزارش نشده‌اند، همیشه توصیه می‌شود برای اطلاع از جزئیات با سازنده داربست تماس بگیرید. تمامی داربست‌های سیار و قطعات داربست در وب سایت ما با استاندارد های ایمنی مربوطه فروخته می‌شوند تا حداکثر حرفه‌ای بودن را تضمین کنند.

چک لیست ایمنی داربست

موارد ایمنی که باید هنگام نصب داربست رعایت کرد

راهنمای خرید حضوری داربست

اگر قصد داشته باشید از بازارهای محلی در اطراف محیط زندگی خود داربست تهیه کنید (بازار آهن شاداباد)، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. قیمت قطعاتی که برای سازه داربستی خود تهیه می‌کنید به صورت مستقیم تعیین‌کننده قیمت تمام شده آن هستند. به شما توصیه می‌کنیم قبل از آن که بخواهید اقدام به خرید بست داربست کنید، از قیمت و وزن لوله داربست اطلاع پیدا کنید. حتی ممکن است تصمیم بگیرید که که بخواهید داربست دست دوم تهیه کنید. در چنین شرایطی لازم است بدانید که قیمت لوله دست دوم در تهران با قیمت لوله داربست در گیلان  یا شهر های دیگر یکسان نیست.

نکات مهم در خرید حضوری داربست

ایمنی؛ مراقب کپی‌ها باشید

فروشگاه‌های زیادی وجود دارد که داربست و لوازم جانبی آن را می‌فروشند، اما همه یکسان نیستند. وقتی به خرید ساختاری نگاه می‌کنید که برای پشتیبانی از کارکنان شما وجود دارد و برای ایمن نگه‌داشتن آن‌ها به آن تکیه می‌کنید، باید مطمئن شوید که نیازهای شما را برآورده می‌کند. با خرید از یک منبع غیرمعتبر که هرگز نام آن را نشنیده‌اید یا محصولی را که نمی‌شناسید، سعی نکنید در این خرید صرفه‌جویی کنید.

بهترین مارک بست داربست

معرفی انواع تولید کنندگان بست داربست

عمر این قطعات به دوام و استحکام داربست شما بستگی دارد و اطمینان از یافتن منبعی که شهرت خوبی داشته باشد، مدت طولانی در بازار بوده و بتواند ثابت کند که استانداردهای ایمنی را برآورده می‌کند، بسیار مهم است.

پشتیبانی و آموزش

همانطور که قبلا ذکر شد شرکت‌های زیادی وجود دارند که داربست می‌فروشند، اما سطح خدمات آن‌ها متفاوت است. برخی از مکان‌های کوچک که ممکن است کمی ارزان‌تر باشند، هیچ پشتیبانی یا آموزشی ارائه نمی‌دهند و این را به عهده شما می‌گذارند که چگونه مونتاژ کنید و در صورت بروز مشکل چه کاری انجام دهید. نکته‌ای که لازم است از آن مطمئن شوید این است که شرکتی که از آن خریداری می‌کنید، پشتیبانی پس از فروش ارائه می‌دهد یا خیر. این بدان معنی است که آنها دستورالعمل مونتاژ، پشتیبانی ویدیویی و شخصی دارند که در صورت بروز مشکل می‌توانید با او تماس بگیرید.

آموزش بستن داربست

آموزش نحوه بستن انواع داربست
سیاست گارانتی و بازگشت

بررسی گارانتی یک محصول یک راه عالی برای فهمیدن میزان اعتماد یک شرکت به محصولات خود است. هنگام خرید داربست اطمینان حاصل کنید، قطعه‌ای که خریداری می‌کنید، دارای گارانتی است و بررسی کنید که مدت گارانتی چقدر است و دقیقاً چه چیزی را پوشش می‌دهد. اگر شرکتی هیچ تضمینی برای کیفیت ارائه نمی‌دهد، تقریباً همیشه می‌توانید مطمئن باشید که محصولات آن‌ها کاملا بی‌کیفیت است.

به خاطر داشته باشید که هزینه کل یک محصول تنها هزینه اولیه نیست، بلکه تمام هزینه‌هایی است که در دراز مدت با آن همراه است. مانند تعویض قطعه و یا آموزش مواردی که قبلا به آن‌ها نپرداخته‌اند.

دسترسی

اهمیت دسترسی آسان به قطعاتی که قبلا آن‌ها را خریداری کرده‌اید زمانی مشخص می‌شود که در صورت خراب و یا مفقود شدن آن قطعه نیاز داشته باشید تا سریعا آن را جایگزین کنید. این یکی از مهم‌ترین مواردی است که در هنگام خرید داربست لازم است به آن توجه شود. تعویض قطعه از سوی شرکت چقدر آسان است؟ و چه مدت طول می‌کشد تا شرکت بتوانند آن را به دست شما برساند؟ ویژگی‌های متفاوت داربست‌ها سبب شده تا نتوانید به راحتی قطعه مورد نظر خود را از شرکت دیگری خریداری کنید زیرا ممکن است لوله داربست 17 کیلویی تولید شده توسط یک شرکت با تولید کشور دیگر مطابقت نداشته باشد و همین مسئله موضوع را مشکل می‌کند.

راهنمای خرید آنلاین داربست

اگر آنچه که نیاز دارید را نمی‌توانید از فروشگاه‌های محلی محیط زندگی خود خریداری کنید، می‌توانید خرید اینترنتی را جایگزین آن کنید. مثلا می‌توانید خرید لوله داربست نو و یا خرید لوله داربست دست دوم از دیوار را امتحان کنید. در خرید آنلاین داربست نیز مانند خرید حضوری لازم است نکاتی را رعایت کنید. با توجه به اینکه این ابزارها چقدر برای اطمینان از ایمنی کارگران و انجام درست کار ضروری هستند، ارزش آن را دارد که قبل از ثبت سفارش، برای تحقیق در مورد گزینه‌ها وقت بگذارید.

نکات خرید آنلاین داربست

هنگامی که قصد خرید آنلاین تجهیزات حرفه‌ای را می‌کنید، باید ایده‌های بسیار روشنی در مورد آنچه نیاز دارید داشته باشید. در میان دسته‌بندی‌های مختلف محصولات، داربست فلزی و داربست متحرک مطمئناً دو مورد از سخت‌ترین خریدهای اینترنتی هستند. اینها تجهیزات حجیمی هستند که باید با دقت انتخاب شوند و طبیعتا این کار آسانی نیست. مزیتی که خرید آنلاین داربست نسبت به سایر روش‌ها دارد این است که می‌توانید در مدت زمانی کوتاه از قیمت کلیه قطعات نو و دست دوم اطلاع پیدا کنید. کافی است سرچ کنید قیمت لوله داربست 6 متری دست دوم تا در کثری از ثانیه تمام اطلاعات مربوط به آن را از سراسر فروشگاه‌های کشور که امکان خرید اینترنتی در آن‌ها فراهم شده به دست بیاورید.  به همین دلیل است که ما امروز اینجا هستیم تا به شما با این راهنمای خرید داربست کمک کنیم.

در مورد تامین کننده قالب تحقیق کنید

در ظاهر، ممکن است به نظر برسد که همه تامین‌کنندگان داربست و قالب یکسان هستند؛ اما متأسفانه، اینطور نیست. پیمانکاران باید از قبل درباره شرکت‌ها تحقیق کنند تا مطمئن شوند که واقعاً مهارت‌ها و تجربه لازم برای طراحی محصولات ایمن و مؤثر را دارند.

به استانداردها پایبند باشید

هر منطقه از جهان استانداردهای متفاوتی در مورد قالب‌بندی و داربست دارد و دلیلی برای آنها وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که فروشنده با شرکت‌های دیگر در منطقه کار می‌کند و استانداردهای منطقه‌ای شناخته شده را رعایت می‌کند. از تولیدکنندگانی که از مواد نامشخص استفاده می‌کنند خودداری کنید. قبل از نصب، اعداد استاندارد روی داربست و قالب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مواد برای آن استفاده طراحی شده‌اند.داربست آریا یکی از بهترین تولید کنندگان بست داربست محسوب می شود

خرید ارزان = کیفیت پایین

یافتن محصولات پرطرفدار به صورت آنلاین غیرمعمول نیست و تجهیزات ساختمانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به خاطر داشته باشید که حتی اگر محصولات تولید شده در چین مشابه واقعی باشند، استانداردهای کنترل کیفیت یکسانی ندارند. به جای اینکه درگیر معاملاتی باشید که خیلی خوب نیستند، مستقیماً از یک شرکت معتبر خرید کنید.

گزینه‌های فناوری پیشرفته را در آغوش بگیرید

داربست‌ها و قالب‌های امروزی ممکن است ساده به نظر برسند، اما محصولاتی با تکنولوژی بالا هستند. مزایای صرف هزینه اضافی برای قالب یا داربست با فناوری پیشرفته بیشتر از هزینه اولیه بالاتر است. این گزینه‌ها سازگارتر خواهند بود، ثبات بهتری ارائه می‌کنند و از دردسر در محل کار جلوگیری می‌کنند.

بهترین مارک را خریداری کنید

هر قطعه قالب یا لوازم داربست باید دارای یک علامت منحصر به فرد برای نشان دادن محل تولید آن باشد. این روش رایج در صنعت تضمین می‌کند که اگر مشتریان بعداً با خرابی تجهیزات مواجه شوند، در ردیابی قطعات مشکلی نخواهند داشت. همچنین چیزهای خوبی در مورد سازنده می‌گوید. تولیدکنندگان قابلیت ردیابی را تا حدی افزایش می‌دهند تا مکان‌یابی و قرنطینه محصولات معیوب را آسان‌تر کنند و این نشان می‌دهد که آنها مایلند مسئولیت داربست یا قالب خود را بر عهده بگیرند.

محصول را بررسی کنید

مهم نیست که پیمانکاران قبل از خرید محصولات چقدر آن‌ها را بررسی کند. باز هم باید قالب یا داربست را در زمان رسیدن بررسی کنند. اطمینان حاصل کنید که محصول تحویل شده انتظارات ایجاد شده در مرحله فروش را برآورده می‌کند. بررسی کنید که اندازه و علامت گذاری مناسبی داشته باشد و از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

داربست بخریم یا اجاره کنیم؟

تصمیم گیری در مورد اجاره داربست یا خرید آن مشکلی است که اکثر مشتریان ما دارند. پاسخ این سوال به مدت زمان و یا عوامل دخیل در انجام پروژه شما بستگی دارد.

داربست خود را اجاره کنید اگر:

  • پروژه شما کمتر از 12 هفته طول می‌کشد.
  • میانگین ارتفاع داربست 6.0 متر یا کمتر است.
  • ساختار شما یک شکل نامناسب یا منحنی است.
  • شما توانایی برپا کردن داربست را ندارید.

داربست خود را بخرید اگر:

  • شما حداقل به مدت 12 هفته به داربست نیاز دارید.
  • کار ساختمان در سطح بالایی است. (بیش از 6.0 متر)
  • ساخت شما با ارتفاعات خط مستقیم ساده است.
  • شما در کار داربست حرفه ای هستید.

این نکات می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید کدام یک برای پروژه شما بهترین است، اما اگر ساخت شما بیش از 12 هفته طول می کشد، اما پیچیده است، در سطح بالا، در مکان‌های در معرض دید و … انجام می‌شود، ممکن است تصمیم بگیرید که داربست خود را بخرید و از آن استفاده کنید. تا آن را به صورت مرحله ای برپا کنید تا متناسب با سرعت ساخت شما باشد.

سخن پایانی

مهم‌ نیست قصد دارید داربست و لوازم داربست خود را به صورت آنلاین و یا حضوری خریداری کنید. نکته‌ حائز اهمیت این است که تمام توجه و دقت خود را در هنگام خرید بست داربست، لوله داربستی و سایر قطعات آن به این کار اختصاص دهید. در هر یک از این مدل خریدها مزیت‌هایی وجود دارد. شما در خرید حضوری می‌توانید قطعات را از نزدیک و به صورت کامل بررسی کنید اما این کار ممکن است بسیار زمان‌بر باشد. در حالی که در خرید اینترنتی می‌توانید در زمانی که در منزل حضور دارید قیمت بست داربست، قیمت لوله داربست و سایر قطعات را در سراسر ایران پیدا کنید و و نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید. شرکت داربست فلزی آریا این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین تمامی قطعات مورد نیاز خود را که با بالاترین استانداردها تولید شده‌اند خریداری کنید. امیدواریم این مطلب که راهنمای خرید داربست و لوازم آن بوده برای شما مفید واقع شود.

3 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× پیام در واتساپ